≡ جلسه داوران جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما برگزار شد. ≡
■ جشنواره ای برای فرهنگ سازی در صنعت خودرو و پیوند صنعت و هنر ■
■ جلسه دبیران و داوران جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما در دبیرخانه جشنواره برگزار شد. ■
■ به گزارش روابط عمومی جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما، مجتبی خشایارفرد؛ رییس جشنواره در این جلسه گفت: مهمترین هدف این جشنواره تلفیق و پیوند صنعت و هنر و آشتی صنعت با هنر است و اگر ارتباط بین صنعت و هنر برقرار شود، در مرحله بعد جریان اقتصاد هنر هم تقویت خواهد شد.
■ خشایار فرد افزود: هنر و صنعت می توانند روابط متقابلی داشته باشند و تداوم این جشنواره می تواند تاثیرگذار باشد. جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما تلاش می کند که توجه صنایع خودروسازی را بیش از گذشته به اهمیت و ضرورت هنر در صنعت جلب کند و بی تردید هنرهای تجسمی می تواند خدمات موثری در صنعت از جمله صنعت خودرو داشته باشد. این جشنواره می تواند در زمینه خودرو فرهنگ سازی کند و این فرهنگ سازی به تداوم جشنواره بستگی دارد بنابراین تلاش می کنیم پس از این دوره جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما، برنامه ریزی دوره دوم جشنواره آغاز شود.
■ فریبا اباذری؛ دبیر جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما نیز در این جلسه گفت: در عنوان جشنواره، دوره نخستین استفاده نشده است، پس از برگزاری جشنواره در این دوره و انجام همه برنامههای اعلام شده در فراخوان، برای دوره بعدی جشنواره برنامهریزی و تصمیمگیری قطعی انجام خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با پایان جشنواره برای دوره آینده برنامهریزی کنیم.
■ کامبیز درم بخش؛ عضو هیات انتخاب و داوری کاریکاتور این جشنواره در این جلسه گفت: در انتخاب و داوری آثار سعی می شود که آثاری انتخاب شود که دارای خلاقیت و ارزش هنری باشد و با اهداف جشنواره و جریانی که جشنواره دنبال می کند هماهنگ باشد.
■ مجتبی آقایی؛ داور بخش عکس این جشنواره گفت: جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما صرفا هنری نیست و جنبه کاربردی هم دارد و به دنبال فرهنگ سازی است. بنابراین سعی می شود آثاری که از نظر اعتبار هنری در درجه بالایی باشند و از نظر کاربردی هم موثر باشند، انتخاب شود.
■ بهرام عظیمی؛ داور رشته کاریکاتور جشنواره نیز گفت: ضرورت دارد در برگزاری جشنواره از الگوهای موفق استفاده شود و نگاه حرفه ای در بخش های مختلف جشنواره از نظر محتوا واجرا دنبال شود. برگزارکنندگان و داوران این جشنواره حرفه ای هستند و تجربه های موفقی در جشنواره های هنری دارند.
■ مسعود زنده روح کرمانی؛ داور بخش عکس جشنواره با اشاره به فاصله هنر و صنعت گفت: متاسفانه بسیاری از صنعتگران از جمله صنایع خودروسازی نگاه و دغدغه فرهنگی لازم را ندارند و لازم است که با حرکت هایی فاصله صنعت و هنر کاهش یابد. زنده روح کرمانی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی و تبلیغات برای جلب مشارکت هنرمندان در جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما گفت: شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی امکان و فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی و ارتباط با هنرمندان است. لازم است که برای برگزاری جشنواره، چیدمان آثار و … برنامه ریزی شود تا نمایشگاهی متمایز و خلاقانه برگزار شود.
■ جاوید نیک پور؛ عضو هیات انتخاب و داوری بخش عکس جشنواره خودرونما نیز با تاکید بر استفاده از ظرفیت های شبکه های اجتماعی گفت: در بخش عکس می توان کارگاههایی را نیز با حضور عکاسانی که در زمینه عکاسی خودرو تجربه هایی دارند، برگزار کرد.
■ اعظم صباغ؛ مدیر اجرایی جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما نیز گزارشی از موارد اجرایی جشنواره بیان کرد.
■ «هفته نامه خودرو امروز» با هدف ترغیب هنرمندان حرفه ای به تولید آثار هنری ارزشمند در حوزه خودرو، خلق آثاری با نگاه ویژه به نقش خودرو در زندگی و کشف استعداد های هنری جوان و ویژه در حوزه صنعت خودرو و حمل و نقل جشنواره خودرو نما را در دو شاخه عکس و کارتون برگزار می کند و علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می توانند تا صبح نهم دی ماه امسال آثار خود را به سایت جشنواره به نشانی www.carsfestival.com ارسال کنند.