جستجو
فراخوان جایزه بین المللی تصویرسازی سال 2017

فراخوان جایزه بین المللی تصویرسازی سال ۲۰۱۷ انجمن تصویرسازان|AOI با همکاری راهنمای تصویرسازی|Directory of Illustration منتشر شده است.

■مهلت: ۱۲ بهمن■

برای زمانی بیشتر از چهار دهه، موسسه تصویرسازان (The Association Of Illustrators) جامع ترین و شاخص ترین جایزه تصویرسازی را در انگلستان ارائه کرده است و اکنون، بعد از همکاری با شرکت کالیفرنیایی راهنمای تصویرسازی (Directory of Illustration)، نفوز خود را در سطج جهان گسترش داده است.

[restrict paid=true]

چه کسانی می توانند شرکت کنند؟

  • شرکت در این رقابت برای تصویرسازان همه کشورها که با هر مدیوم یا موضوعی|medium or context کار می کنند آزاد است.
  • آثار می توانند در یکی از بخش های «استعداد نو|New Talent» یا «حرفه ای|Professional» ارسال شوند.
  • شرکت کنندگان در بخش استعداد نو، دانشجویان دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد یا فارغ التحصیلان دو سال اخیر هستند. شرکت کنندگان بخش حرفه ای شامل همه دیگر تصویرسازان حرفه ای است.
  • آثار می توانند توسط آفریننده آنها (تصویرساز، دانشجو/فارق التحصیل جدید) یا توسط شخص سومی مانند نماینده|Agent، طراح|Designer، دانشکده|College، ناشر|Publisher یا متصدی|Commissioner آن ارسال شوند.
  • اعضای شاغل در AOI، هیئت مدیره و حامیان مسابقه مجاز به شرکت در مسابقه نیستند. آثار سفارش داده شده توسط AOI مجاز به شرکت در مسابقه نیستند.

چه کارهایی می تواند ارسال شود؟

  • آثار که برای شرکت در این رقابت ارسال می شوند باید در فاصله زمانی ۱۱ دی ۱۳۹۴ تا آخرین مهلت ارسال آثار در روز ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ طراحی یا منتشر شده باشند.
  • آثار خلق شده با هر ماده ای (مدیومی) می توانند در هر بخشی از مسابقه شرکت کنند.
  • آثار در یکی از انواع می توانند یکیثبت نام کنند:
    • ثبت نام تک اثر: یک اثر برای هر شرکت کننده آپلود می شود
    • ثبت نام چندگانه: تا ۵ اثر مرتبط می تواند برای هر شرکت کننده آپلود شود. ثبت نام های چندگانه باید برای نشان دادن عناصر متخلف از یک پروژه انتخاب شود. مانند چند تصویرسازی انتخاب شده از یک کتاب و مانند آن.
  • شرکت کنندگان بخش حرفه ای باید برای همه شاخه ها به جز آثار شخصی|Self-Initiated کمیسیون یا حق الزحمه دریافت کرده باشند. اگر شما نتوانید جزئیات کمیسیون را ارائه کنید، کار شما قبل از داوری به بخش آثار شخصی|Self-Initiated منتقل می شود.
  • آثار شرکت کننده در بخش استعدادهای نو نیازی نیست که کمیسیون دریافت کرده باشند و باید در بخشی که متناسب تر به کار است ارسال شوند. برای مثال، یک پروژه دانشگاهی که در آن یک کتاب مصور آفریده شده است باید بعنوان یک استعداد نو در بخش کتاب کودکان ارسال شود.
  • آثار باید در یکی از هشت گروه مسابقه ارسال شوند. این گروه ها بطور وسیعی در نظر گرفته شده اند تا آثار از همه نوع و با همه زمینه ها بتوانند در آن شرکت کنند. اگر نمی دانید که کدام گروه برای کار شما مناسب است، در ادامه جزئیات را مطالعه کنید.

تبلیغات

  • تصویرسازی هایی که با اهداف تبلیغ هر نوع محصول، رویداد یا برندی که با هر ماده ای ساخته شده باشند و در هر پلتفرمی اراده شده باشند، می توانند در این بخش شرکت کنند.
  • این آثار می توانند پروژه های موسیقی، بیل برد، تبلیغات تلویزیونی، پوستر، تبلیغات چاپی، تبلیغات بصری، پاپ آپ های دیجیتالی و نرم افزارها باشند و به این موارد هم محدود نیستند.

Image: When We Pollute the Ocean, We Pollute Ourselves by Pieter Van Eenoge

کتاب ها

  • تصویرسازی هایی که در فرم یک کتاب برای خوانندگان چاپ و منتشر شده اند و بابت آن کمیسیون دریافت کرده اند. اثر ارسالی می تواند یک جلد کتاب، یکی از تصویرسازی ها، طراحی کامل یک کتاب یا یک کار کامل (whole book design or entire publication) باشد.
  • این آثار شامل داستان های گرافیکی، ای بوک ها، کتاب های تعاملی، کتاب های متنی، آثار داستانی و غیر داستانی، نشریات، کتاب های مرجع و کتاب های هنرمندان باشند، اما به این موارد محدود نیستند.

کتاب های کودکان

  • تصویرسازی هایی که برای اثری با فرمت کتاب برای دوره سنی زیر ۱۶ سال انجام شده باشند و هنرمند برای آن کمیسیون دریافت کرده باشد می توانند در این بخش شرکت کنند. آثار ارسال شده می توانند جلد کتاب، یکی از تصویرسازی ها، طراحی تمام کتاب یا یک کار کامل (whole book design or entire publication) باشند.
  • این آثار می توانند داستان های گرافیکی، ایبوک ها، کتاب های تعاملی، کتاب های مصور، کتاب های فصلی (chapter books)، کارهای داستانی یا غیر داستانی، نشریات، کتاب های مرجع، کتاب های هنرمندان و کتاب های پاپ آپ (pop-up books) باشند، اما به این موارد محدود نیستند.

کتاب های طراحی سفارشی (Design Category sponsored by Serif)

  • تصویرسازی های منتشر شده ای که با محتوای یک طراحی مختصر انجام شده باشند و طراح بابت آن کمیسیون دریافت کرده باشد. این یک گروه بسیار وسیع است و شامل همه زمینه های طراحی می شود.
  • این آثار می توانند برندسازی، بسته بندی، طراحی سطح|surface design، طراحی فشن، طراحی گرافیک، طراحی محصول، طراحی تجاری، طراحی های ایستا، کارت های تبریک، گزارش های سالانه، بروشورها، جزوه ها، تقویم ها، inserts، بسته ها، سی دی ها، دی وی دی ها، جلد، مهرها، طراحی شخصیت، طراحی بافت، تایپوگرافی، آیکن، بازی، رابط کاربری|UI، دیجیتال، نرم افزارها و طراحی داخلی (بعنوان مثال کوسن، قالی، پارچه و وسایل خانه داری باشد). اما به اینها محدود نیست.

نشریات

  • تصویرسازی های منتشر شده ای که در قالب روزنامه نگاری، اظهار نظر، گزارش، امور روزمره، کمپینینگ، نظرات اجتماعی و اخبار با دریافت حق الزحمه با هر ماده و رسانه ای انجام شده اند.
  • این آثار می توانند مقالات ارائه شده، آیتم های خبری، گزارشات، کارتون ها، طنزهای سیاسی، رپرتاژ ها، گرافیک ها|graphic facilitation و مستندسازی باشد، اما به اینها محدود نیست.

  • تصویرسازی های منتشر شده برای انجام پژوهش و علم ارتباطات که حق الزحمه دریافت کرده اند. تصویرسازی هایی که بعنوان یک پژوهش یا ابزار تحقیقی بکار رفته اند و نمایش دهنده، توضیح دهنده یا در جسنجوی فهم اطلاعات یا داده هستند.
  • این آثار می توانند تصویرسازی تاریخ طبیعی، تصویرسازی علمی، حیات وحش، تصاویر پزشکی|forensic imagery، تصاویر معماری، تصاویر مربوط به پژوهش های دانشگاهی (مثلا در باستان شناسی، زمین شناسی، دیرین شناسی، علوم طبیعی و علوم زیستی)، اطلاعات دیداری، مصورسازی اطلاعات و گرافیک|graphic facilitation باشد، اما محدود به این موارد نیست.

آثار شخصی | Self Initiated Work

  • پروژه هایی که توسط هنرمند و بدون سفارش شخص دیگری اجرا شده اند و می تواند شامل هر نوع کاری باشد که هزینه آن برعهده خود هنرمند است.
  • این آثار می توانند آثار شخصی در همه زمینه هایی تحت پوشش بخش های دیگر به اضافه رویکردهای دیگر به کارهای تصویری مانند رویدادها، نمایشگاه ها، نصب ها|instalation، کارهای تجربی، پروژه های عمومی و پروژه های شخصی باشد، اما به آنها محدود نیست.

آثار مکان-مند|Site Specific

  • تصویرسازی هایی که برای یک محیط ساخته شده یا طبیعی خلق و نمایش داده شده اند.
  • این آثار می توانندگرافیتی، هنر خیابانی، رویدادهای زنده، heavy pencil، پروژه های مشارکتی، نصب، مداخله|interventions، اجرا، بیلبرد، محل های پوستر|poster sites، محل های عمومی|public commissions، محل های معماری|architectural commissions و اجرا باشد، اما به این موارد محدود نیست.

چه چیزی در رقابت امسال جدید است؟

  1. برندگان همه شاخه ها از اسپانسر بخش «طراحی» یعنی «Affinity Designer» یک بسته نرم افزاری دریافت می کنند.
  2. برندگان همه شاخه عضویت رایگان یک ساله AOI را دریافت می کنند.
  3. امسال دریافت هزینه ثبت نام با سه واحد پولی پوند استرلینگ انگلستان|GB Pound £، دلار آمریکا|US Dollar $ و یورو|Euro € انجام می شود.

هزینه ثبت نام

  • پوند استرلینگ: ۲۵ پوند برای هر تک اثر؛ ۴۵ پوند برای هر اثر چندتایی
  • یورو: ۳۰ یورو برای هر تک اثر؛ ۵۴ یورو برای هر اثر چندتایی.
  • دلار آمریکا: ۳۳ دلار برای هر تک اثر؛ ۶۰ دلار برای هر اثر چندتایی.

نرخ تبدیل برای سایر ارزها درنظر گرفته می شود. لطفا با بانک خودتان هماهنگ کنید.

تاریخ های کلیدی

Midday (UK time) Monday 6 February ۲۰۱۷
Call for Entry closes
March/April 2017 
Judges select shortlist and Winners
May/June 2017
Shortlisted work announced
July 2017
Category Winners announced
August 2017
Awards Ceremony
Awards Exhibition opens at Somerset House
Awards Catalogue published
October 2017
Exhibition starts national and potentially international tour

اطلاعات تکمیلی

  • فایل شرایط و ضوابط را از اینجا دانلود کنید.
  • لطفا توجه داشته باشید که یک مبلغ با عنوان «هزینه نصب» برای قرارگیری در نمایشگاه و تور ممکن است دریافت یشود. این مبلغ برای اعضای AOI معادل ۷۵ یا ۱۰۰ پوند استرلینگ و مالیات است.
  • اگر هنوز هم سوالی دارید، می توانید پاسخ آن را در بخش پرسش و پاسخ های متداول پیدا کنید. اگر باز هم به نتیجه ای نرسیدید، لطفا با ما تماس بگیرید.

ویژگی های تصویر برای ارسال

  • طولانی ترین ضلع اثر باید ۱۶۰۰ پیکسل داشته باشد.
  • رزولوشن تصویر باید ۱۵۰dpi باشد.
  • فرمت تصویر باید jpeg/jpg باشد.
  • مد رنگی اثر باید RGB باشد.

ویژگی های ویدئو برای ارسال

  • آن را در یک وبسایت آپلود کنید. می تواند آن را در یوتیوب، ویمو یا یک سایت سرویس دهنده مشابه آپلود کنید.
  • یک لینک مستقیم به اثر در فرم ثبت نام درج کنید.
  • باید مطمئن شوید این لینک برای ۱۲ ماه بعد از ثبت اثر در فرم ثبت نام معتبر خواهد ماند.

راهنمای گام به گام شرکت در مسابقه

  1. برای آغاز ثبت نام اینجا کلیک کنید.
  2. فرم بخش سمت راست را تکمیل کنید. برای تکمیل بخش «I am a» به موارد زیر توجه کنید:
    • Illustrstor: اگر خودتان خالق اثر هستید.
    • Commissioner: اگر شما سفارش دهنده اثر هستید.
    • Agent: اگر شما نماینده یک هنرمند هستید.
    • Tutor: اگر شما از طرف شاگردانتان کار را ارسال می کنید.
    • Student/New Gtaduate: اگر دانشجو هستید یا ۲ سال از تاریخ فارغ التحصیلی شما می گذرد.
    • Other: هر شخص ثالث دیگری که توسط دانشجو یا هنرمند کار ارسال می کند مانند آژانس طراحی یا انتشارات.
  3. برای منوی جلوی «»، گزینه «Uk, Urope & Rest of World» را انتخاب کنید.
  4. بر روی گزینه Register کلیک کنید.
  5. ایملی برای شما ارسال می شود که در آن یک لینک وجود دارد. به آن مراجعه کنید و بر رو روی آن کلیک کنید. تأیید ایمیل شما با موفقیت انجام می شود و دوباره به همین صفحه باز می گردید.
  6. این بار در سمت راست صفحه، ایمیل و رمز عبور خودتان را وارد کنید تا به حساب کاربری خودتان وارد شوید.
  7. در مرکز صفحه، بر روی لینک «View / Upload My Entries» کلیک کنید تا بتوانید کار خودتان را ارسال کنید.
  8. در صفحه باز شده، در سمت راست، گزینه «Upload Entry» کلیک کنید.
  9. اگر در بخش تک اثر شرکت می کنید، از سمت چپ و اگر در بخش چند اثر شرکت می کنید، از سمت راست صفحه آثار خودتان را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه «Submit» کلیک کنید. تصویر یا تصویرهای شما آپلود می شود و به صفحه بعد منتقل می شوید.
  10. در این صفحه مواردی را که در کنار آن ستاره (*) وجود دارد باید تکمیل کنید و سایر موارد اختیاری است.
  11. I am submitting: اگر اثر خودتان را ارسال می کنید، گزینه «My own work» و اگر به نمایندگی شرکت می کنید، گزینه «Entry on behalf» را انتخاب کنید.
  12. Typ: اگر در بخش استعداد نو شرکت می کنید گزینه «New Talent» و اگر در بخش حرفه ای شرکت می کنید، گزینه «Professional» را انتخاب کنید.
  13. Title of Work: عنوان اثر را بنویسید.
  14. Category: گروهی را که در آن شرکت می کنید انتخاب کنید. اطلاع کامل در بالا ذکر شده است.
  15. در بخش سمت راست تصویر، Artist Details قرار دارد که باید اطلاعات هنرمند را ثبت کنید.
  16. در بخش Address 1 ، می توانید به فینگلیش آدرس خودتان را ثبت کنید.
  17. تلفن را با فرمت زیر ثبت کنید:
    • +۹۸۲۱۱۱۱۱۱۱
  18. موبایل را با فرمت زیر ثبت کنید:
    • +۹۸۹۱۱۱۱۱۱۱۱۱
  19. پس از تکمیل موارد ستاره دار (*)، بر روز گزینه Continue کلیک کنید.
  20. اگر تصویر زیر را مشاهده کردید، ارسال اثر شما با موفقیت انجام شده است.

    AOI Competition
    AOI Competition
  21. برای پرداخت هزینه ثبت نام، بر روی گزینه Make Image Payment کلیک کنید.
  22. در صفحه ای که باز می شود، هزینه نهایی بر اساس تعداد آثار و بخشی که انتخاب کرده اید، نمایش داده می شود. با انتخاب گزینه دلار (USD) از پنجره Payment currency، مبلغ بر اساس دلار نمایش داده می شود.
  23. مبلغی را که برای شما درنظر گرفته شده است، یادداشت کنید و سپس با کلیک بر روی این لینک وارد سایت پیمنت ۲۴ شوید. در آنجا به مبلغ مورد نیازتان سفارش یک Visa Card یا Master Card بدهید.
  24. بر روی گزینه «Pay Now» کلیک کنید.
  25. در صفحه ای که باز می شود، اطلاعات کارت خود را وارد کنید و بر روی گزینه «Pay Now» کلیک کنید.

لینک ها و دانلود ها

  • فراخوان اصلی در وبسایت
  • دانلود فایل اصلی شرایط و ضوابط شرکت در مسابقه
  • آرشیو برندگان دوره های قبل
  • دوست عزیز. ترجمه و تنظیم دقیق اطلاعات این خبر، زمان و هزینه بر است. از این که با عضویت ویژه خود امکان ادامه این فرآیند را مهیا می کنی، سپاسگزارم.
  • لطفا در صورت رضایت از این ویژگی، با معرفی «عضویت ویژه» سایت، در ادامه کار سایت، سهیم باش. انتشار متن کامل این فراخوان، فرصت ادامه پیدا کردن را از آن می گیرد. از همراهی شما متشکرم.

[/restrict]

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه