جستجو

فراخوان جشنواره فیلم تبلیغاتی تهران منتشر شد.

  • مهلت: ۳۰ آذر ۱۳۹۷

■ نخستین دوره جشنواره فیلم تبلیغاتی تهران در حوزه تولیدات ویدئویی و محتوای تبلیغاتی در رسانه­­ های تلویزیون، سینما، شبکه نمایش خانگی، رسانه های اجتماعی و دیجیتال و فضای مجازی با شعار «نگاهی نو به نقش تبلیغات در اقتصاد، اشتغال و کارآفرینی» و با هدف ایجاد رقابت سالم و معرفی الگوهای برتر، کمک به نوآوری و اثربخشی تبلیغات، تقویت ایده های خلاق، انتخاب و معرفی عوامل تولید کننده و آثار برتر شرکت ها تولیدکننده آثار تبلیغاتی سمعی و بصری از تاریخ ۲۹ بهمن تا یکم اسفندماه سال جاری برگزار می شود. مهلت ارسال آثار از تاریخ اول آذر به مدت یک ماه می باشد و پیش ثبت نام الزامیست.

  • علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۰ آذرماه پس از انجام مرحله پیش ثبت نام در سایت جشنواره نسبت به ارسال آثار خود به دبیرخانه جشنواره  به آدرس تهران، خیابان نیاوران – روبروی خیابان جماران – شماره ۱۸۰ – واحد ۴  اقدام کنند .

اهداف جشنواره

  • انتخاب و معرفی عوامل تولید کننده و آثار برتر و انواع روش های خلاق و ثمربخش و موثر در رشد و اعتلای اقتصاد، اشتغال و کارآفرینی
  • ایجاد رقابت سالم و معرفی الگوهای برتر در تولید فیلمهای تبلیغاتی سمعی و بصری
  • کمک به نوآوری و ارتقای اثربخشی تبلیغات سمعی و بصری
  • کمک به رشد و ارتقای دانش علمی و تجربی سازمان ها، شرکت ها تولیدی و خدماتی، بانک ها و بیمه ها و … در حوزه تبلیغات سمعی و بصری
  • آشنا سازی دست اندرکاران حوزه تبلیغات و سفارش دهندگان آگهی با استانداردهای رایج، ابزارها و فناوری های روز صنعت تبلیغات و صنعت فیلمسازی تبلیغاتی
  • توسعه همکاری و تعامل بین رسانه ها با سفارش دهندگان و تولید کنندگان آثار و اقلام تبلیغات سمعی و بصری
  • کمک به تحکیم جایگاه تبلیغات در کشور
  • تقویت بنیه فرهنگی در تبلیغات کشور
    ­

موضوع جشنواره

  • موضوع جشنواره فیلم های تبلیغاتی شامل موارد زیر است:
    • تیزرهای تلویزیونی (فیلمهای رئال و انیمیشن تبلیغاتی)
    • فیلم های نمایشگاهی و تبلیغاتی
    • رپرتاژ آگهی
    • کلیپ های موسیقیایی تبلیغاتی
    • محتوای تبلیغاتی ویژه فضای مجازی و رسانه های نوین دیجیتال
    • تیزرهای ویژه سالن های سینما و شبکه نمایش خانگی
بخش های جشنواره
  • جشنواره شامل دو بخش اصلی و جنبی است.
  • در بخش اصلی، آثار ارسال شده پس از بررسی توسط هیات انتخاب در شاخه های زیر به بخش مسابقه راه می یابند:
    • تیزر
    • رپرتاژ آگهی
    • فیلم صنعتی
    • فیلم نمایشگاهی
    • فیلمهای کوتاه تبلیغاتی
    • ویدیو کلیپ
    • بهترین بازیگر
    • بهترین فیلمبردار
    • بهترین کارگردان
    • بهترین طرح و ایده
    • بهترین موسیقی
    • بهترین تدوینگر
    • بهترین گفتار متن
    • بهترین شرکت تبلیغاتی
    • بهترین اثر با موضوع مسئولیت اجتماعی (CRS )
  • بخشهای جنبی جشنواره نیز عبارتند از:
    • بخش بین الملل(حضور مهمانان خارجی از سازمانها و جشنواره های بین المللی مرتبط با تبلیغات، مرور آثار بین المللی داخلی و خارجی در حوزه فیلمهای تبلیغاتی، سمینار و کارگاه آموزشی فیلمسازی تبلیغاتی با حضور مدرسین بین المللی با اهداء گواهینامه معتبر و …  )
    • بخش فیلم های تبلیغاتی گردشگری
    • نمایشگاه عکس و آثار تبلیغاتی شرکت های تبلیغاتی و برندها، طی دو دهه گذشته(همراه با معرفی بهترینهای دو دهه اخیر )
    • برگزاری نشست های تخصصی در حوزه تبلیغات

شرایط ارسال آثار

  • آثار ارسال شده باید از  کیفیت فنی مناسب و استاندارد برخوردار باشد و طول زمانی هر اثر، مطابق با شرایط زیر درنظر گرفته شود :
    • تیزر ۱۰ تا ۶۰ ثانیه
    • رپرتاژ اگهی ۱ تا ۳ دقیقه
    • فیلمهای صنعتی و نمایشگاهی تبلیغاتی ۳ تا ۵ دقیقه
    • فیلم های کوتاه تبلیغاتی تا حداکثر ۱۰ دقیقه
    • ویدئو کلیپ های تبلیغاتی ۳ تا ۵ دقیقه
نحوه ارسال آثار
  • همۀ آثار ارسالی باید با فرمت ذیل و بر روی سخت افزارهایی   –  Flash memory -Hard External – SD card  و تنها با فرمت‌های زیر، به دبیرخانه جشنواره ارایه شوند. (سخت افزارهای فوق الذکر عودت داده می شود)
    • Format = MPEG-4
    • Container = MP4
    • Aspect Ratio = 16:9
    • Video Codec = H.264
    • Video Resolution = FULL HD (1920* 1080)
  • تذکر مهم: از آنجا که در این جشنواره فرآیند ارسال فیلم‌ها به دبیرخانه جشنواره یک مرحله‌ای است، در صورت انتخاب هر فیلم برای بخش مسابقه، فایل ارسال شده توسط تولید کننده اثار، مستقیماً و بدون هیچ تغییری در جشنواره به نمایش در خواهد آمد. از این رو اکیداً  از ارسال آثار خود به صورت  DVD video یا همان VOB خودداری فرمایید..

مقررات کلی جشنواره

  • آثار ارسالی باید به گونه ای ارائه شوند که آرم یا نشانی از سازنده و صاحب آگهی در آگهی نباشد تا داوران حتی الامکان بدون آگاهی از صاحب آن به ارزیابی اثر بپردازند.
  • فیلم های ارسالی می بایست بعد از سال ۱۳۹۵ تولید شده باشند.
  • جشنواره به تمامی آثار پذیرفته شده در بخش مسابقه گواهی شرکت در جشنواره اهدا خواهد کرد.
  • جشنواره از پذیرش تبلیغات اغواگر و غیراخلاقی معذور است.
  • جشنواره مجاز است تحت عنوان جشنواره فیلم تبلیغاتی تهران، آثار پذیرفته شده را در مجامع فرهنگی – هنری،جشنواره ها و نمایشگاه های داخلی و خارجی به نمایش بگذارند.
  • به علت تراکم آثار ارسالی و محدودیت زمانی، فایل‌های معیوب و یا فرمت‌های متفرقه به هیچ عنوان در مرحله انتخاب آثار شرکت داده نخواهند شد.
  • پس از پیش ثبت نام و بررسی توسط هیات انتخاب و داوری، امکان خروج آثار ارسالی از جشنواره وجود ندارد.
  • اخذ تصمیم نهایی در مواردی که در مقررات حاضر پیش بینی نشده است، در اختیار دبیر جشنواره خواهد بود.
  • امضای فرم تقاضای حضور، به معنای قبول مقررات اعلام شده در فراخوان است.
  • کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ( شرکتهای تبلیغاتی – کارگردان ها ، استودیوهای خلاق و روابط عمومی سازمانها و نهادهای دولتی ) امکان شرکت در جشنواره را دارند  و هزینه شرکت در بخش مسابقه برای هر فیلم و اثر تبلیغاتی مبلغ ۱۵ میلیون ریال می باشد .

جوایز جشنواره

  • جوایز بخش های مسابقه عبارتند از تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار ، لوح تقدیر و جوایز ارزشمند دیگر که  در موضوعات مختلف به برگزیدگان اهدا خواهد شد.
زمان و مکان برگزاری
  • مکان: تهران – مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی
  • زمان: ۲۹ بهمن الی یکم اسفند ۱۳۹۷
  • نشانی دبیرخانه جشنواره: تهران – خیابان نیاوران – روبروی خیابان جماران – شماره ۱۸۰ – واحد ۴
  • وب سایت جشنواره: www.taff.ir   ایمل دبیرخانه جشنواره : info@taff.ir

 

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه