فراخوان رقابت بین المللی ایده های فیلم | International Short Film Pitch Competition منتشر شد.
■ مهلت: ۱۲ بهمن■
قبل از اینکه متن فراخوان را برای شما ترجمه کنم باید درباره واژه «Pitch» در فیلمسازی توضیح بدهم. یک «پیچ»، یک معرفی متنی و در برخی موارد تصویری مختصر از یک ایده برای فیلم یا مجموعه تلویزیونی است که عموما توسط یک فیلمنامه نویس یا کارگردان فیلم برای یک تهیه کننده فیلم یا استودیوی اجرایی فیلم سازی با امید جذب سرمایه مالی برای پرداخت هزینه نوشتن یک فیلمنامه انجام می شود. من در این فراخوان برای آن از معادل «ایده» استفاده می کنم.
[restrict paid=true]
طرح کلی مسابقه
«Short Shorts Film Festival & Asia» و «Avex digital Inc»، پایه گذاران یکی از بزرگترین رقابت های فیلم های کوتاه ایده (short film pitch) هستند که روی محصولی با بودجه بالغ بر ۱۰۰ ملیون ین / حدود ۸۸۰,۸۶۳ هزار دلار در ۱۳ آذر ۱۳۹۵ سرمایه گذاری خواهد کرد. این پروژه حاصل همکاری بین «avex digital Inc.» یک شرکت فعال در زمینه توسعه بازار صنعت سرگرمی ویدئویی و فستیوال «Short Shorts Film Festival & Asia» که مورد تأیید «Academy Awards®» قرار دارد است که یکی از بزرگترین جشنواره های بین المللی فیلم کوتاه جهان در آسیا به شمار می رود. هدف این مسابقه هجوم به مرزهای بین المللی با حمایت از تحقق بخشیدم به ایده های واقعا جذابی است که بدرستی سزاوار تبدیل شدن به یک فیلم با هزینه ای بالغ بر ۱۰۰ ملیون ین برای هزینه های تولید هستند. این جستجو برای استعداد های نو، فیلم سازان و تهیه کنندگانی را هدف گرفته است که در جهانی کار می کنند که حتی بهترین ایده ها هم می توانند خام تلقی شوند. در این رقابت هر ژانری پذیرفته می شود. آخرین مهلت ثبت نام، ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ است. قبل از آنکه برنده جایزه در مراسم «SSFF & ASIA 2017» معرفی شود، ۵ نامزد جایزه در ماه می انتخاب می شوند. علاوه بر جایزه نقدی، برنده شانس دریافت بودجه تولید ۱۰۰ ملیون ینی را هم بدست می آورد. اگر ایده برنده باید به یک فیلم کوتاه تبدیل شود، فیلم کوتاه کامل باید اولین بار در «Short Shorts Film Festival & Asia 2018» نمایش داده شود و پس از آن می تواند در سایر جشنواره های اطراف و اکناف دنیا شرکت کند.
موضوع مسابقه
برگزار کنندگان این جشنواره با موضوع «لرزه آور، هیجان انگیز، محرک|Thrilling, Exciting, Moving» در جستجوی ایده هایی برای فیلم های کوتاه هستند که توانایی برانگیختن احساسات (emo-tions)، هیجان زده کردن و تکان دادن مخاطبان را داشته باشند.
جوایز
سه جایزه نقدی در این مسابقه وجود دارد.
- بهترین ایده (به یک نفر): ۱ میلیون ین ژاپن
- ۵ ایده برگزیده (به ۵ نفر): ۵۰۰ هزار ین ژاپن به هر نفر
- یک جایزه ۱۵۰۰۰۰۰ ینی بعد از تأیید اینکه ایده می تواند به فیلم کوتاه تبدیل شود، اهدا می شود.
بطور کلی باید اینطوری توضیح بدهم: اول ۵ برنده انتخاب می شوند و به هر کدام، مبلغ ۱ میلیون ین پرداخت می شود. بعد، نفر اول انتخاب می شود و به او مبلغ یک میلیون ین داده می شود. بعد از اینکه ایده فیلم کوتاه ساخته شد، یک ملیون و پانصد هزار ین دیگر هم به او جایزه داده می شود. در جدول زیر می توانید زمان بندی و شرح جوایز را ببینید.
راهنمای ثبت نام
۱٫ لطفا فیلم های کوتاه ایده خود را با تکمیل فرم ثبت نام طراحی شده برای برسی اولیه آپلود کنید. همه موارد لیست شده در ذیل باید در فیلم ایده وجود داشته باشد. لطفا توجه کنید که زمان فیلم ارسالی باید کمتر از ۲۵ دقیقه باشد.
- پلات (حداکثر ۲۵۰ کلمه)
- یک خط توضیح که در آن بطور خلاصه ذکر شود این فیلم از چه نوعی است.
- تصاویر عکاسی شده یا فیلم از دنیایی که در ذهن مجسم می کنید.
- پروفایل کاربری
- لینک به شورل|showreel (ویدئوی کوتاهی که در آن نمونه هایی از کارهای شما برای معرفی خودتان قرار دارد) یا لینک مستقیم به کارهای گذشته شما.
۲٫ ما در ماه مارس ۲۰۱۶ به شرکت کنندگان درباره نتایج انتخاب اولیه اطلاع می دهیم. شرکت کنندگان موفق باید موارد زیر را در تاریخ مشخصی که تعیین خواهد شد برای مرحله بعدی مسابقه ارسال کنند.
- فیلمنامه ایده برگزیده شده|Screenplay for pitch selected
- بازیگران پیشنهادی|Screenplay for pitch selected
- مکان پیشنهادی|Proposed location
- برآورد هزینه|Estimated budget
سایر اطلاعات
- ما تنها ایده ها/پیچ هایی را قبول می کنیم که قوانین کپی رایت یا حق مالکیت معنوی شخص ثالث را نقض نکرده باشند، درگیر یک اتهام نباشند، یا نقض حریم خصوصی نکرده باشند.
- قوانین مسابقه می توانند بدون اطلاع با تصمیم برگزارکنندان تغییر کنند. لطفا گاه به گاه وبسایت رسمی را چک کنید تا هشدار هر تغییر انجام شده را ببینید.
- فرآیند انتخاب با صلاحدید برگزارکنندگان انجام می شود و نمی تواند مورد دخالت شرکت کنندگان قرار بگیرد. ما پاسخگوی هیچ گونه پرسشی درباره فرآیند داوری یا نتایج نخواهیم بود. برای سوالات مربوط به راهنمای ثبت نام، لطفا با ایمیل ذیل با ما ارتباط برقرار کنید.
- ایمیل pitch@shortshorts.org با استفاده از اطلاعات ثبت شده در بخش اطلاعات شخصی زمان ثبت نام، برای ارسال اطلاعات مربوط به مسابقه از طرف برگزارکنندگان به کار می رود و علاوه بر آن برای ارتباط با آنها استفاده می شود.
سوال و جواب های مهم
- هر شرکت کننده چند ایده می تواند ارسال کند؟
- محدودیتی وجود ندارد.
- آیا می توان ایده های انیمیشنی ارسال کرد؟
- بله. هر ایده ای در هر ژانری می تواند ارسال شود.
- من چه چیزی باید ارسال کنم؟
- لطفا اطلاعات لیست شده در بخش راهنمای ثبت نام را به شکل یک فایل PDF ارسال کنید. فرمت استانداردی برای فایل PDF تعریف نشده است. لطفا توجه داشته باشید که در این مرحله متن فیلمنامه را بررسی نمی کنیم.
- چگونه ثبت نام کنم؟
- لطفا از فرم ثبت نام در « این لینک » استفاده کنید و فایل PDF را آنجا آپلود کنید. ما ایده هایی را که از طریق ایمیل ارسال شوند، قبول نمی کنیم.
- یک خطی که باید در آن خلاصه فیلم بیان شود، باید داستان کلی باشد یا نقطه حساس آن؟ Should the one line that sums up the film be a log line or tag line?
- هر دوی آنها می تواند باشد، یا به سادگی می تواند یک جمله توصیفی باشد. به خود شما بستگی دارد. The one line can be a log line or tag line, or it can simply be a descriptive sentence. This is up to you.
- شما به دنبال چه نوع تصاویر عکاسی هستید؟
- تصاویری که به شما الهام بدهد یا به شما در مصورکردن دنیایی که می خواهید به تصویر بکشید، کمک کند. همه تصاویر موجود در ایده برای مقاصد ارجاع درونی هستند. لطفا از هر تعداد تصویر که برای انتقال ایده شما از طریق فایل PDF نیاز است استفاده کنید.
- برای پروفایل کاربری چه چیزی باید ارسال کنم؟
- فقط یک معرفی کوتاه از شما و سوابق حرفه ای شما.
- آیا می توانم ایده هایی با اقتباس از داستان ها و نوشته های موجود ارسال کنم؟
- ما تنها ایده های اصلی را قبول می کنیم که از قانون کپی رایت یا حقوق معنوی شخص ثالث تجاوز نکرده باشند، مورد اتهام نباشند، یا قوانین حریم خصوصی را نقض نکرده باشند. اگر تخطی از این مواردی که ذکر شده وجود نداشته باشد، بله. می توانید ارسال کنید.
- وقتی که ایده ارسال شد، برای کپی رایت چه اتفاقی می افتد؟
- در این مرحله، همه حقوق کپی رایت برای شرکت کننده باقی می ماند. اگر اثر برگزیده شد، کپی رایت به برگزارکننده یا هر شخص ثالث مربوط به این مسابقه منتقل می شود.
تکمیل فرم ثبت نام
- روی « این لینک » کلیک کنید تا به صفحه ثبت نام منتقل بشوید.
- Last Name: نام خانوادگی
- First Nam: نام کوچک
- Sex: جنسیت | Male=مرد | Famale=زن |Other= دوجسنه
- Birth Date: تاریخ تولد
- E-mail: ایمیل خودتان را ثبت کنید.
- Confirm Email address: برای اطمینان از درست بودن آدرس، ایمیل خوتان را مجددا در اینجا وارد کنید.
- Country: در این بخش به دو زبان ژاپنی و انگلیسی منوی پایین افتادنی نام کشورها وجود دارد. از سمت راست، Iran را انتخاب کنید.
- Address: در بخش Postal / Zip Code، کد پستی خودتان را وارد کنید.
- Japanese Only: این بخش مخصوص ژاپنی هاست.
- Street Address:در این بخش نام خیابان و بولوار محل زندگی تان را بنویسید.
- Street Address : در این بخش کوچه را بنویسید.
- English Only: در بخش City اسم شهر و در بخش State / Province اسم استان محل زندگی خودتان را وارد کنید.
- Te: شماره تلفن خودتان را با حذف ۰ اول و اضافه کردن +۹۸ ثبت کنید. یعنی به این شکل: +۹۸۹۱۱۱۱۱۱۱۱۱
- Entrant Title: اگر کارگردان هستید، در منوی روبروی این گزینه عنوان Directot و اگر تهیه کننده هستید عنوان Producer را انتخاب کنید.
- Genre: ژانر اثر خودتان را در منوی پایین افتادنی روبروی این گزینه انتخاب کنید. اگر نیاز داشتید، در بخش نظارت درخواست بدهید تا این گزینه ها را هم ترجمه کنم.
- Estimated running time: زمان تخمینی برای فیلم نهایی را از منوی پایین افتادنی روبروی این گزینه انتخاب کنید.
- Plot (250 words max): در این بخش پلات/طرح خودتان را حداکثر در ۲۵۰ کلمه بنویسید.
- One line that sums up what kind of film this is: در یک خط خلاصه ای دریاره اینکه فیلم درباره چه چیزی هست بنویسید.
- Entrant Profile (250 words max): مشخصات خودتان را حداکثر در ۲۵۰ کلمه بنویسید.
- Regulation: در این بخش تیک زیر عبارت «I have read the Guideline and agree to all the terms and conditions.» را بزنید.
- بر روز گزینه Send کلیک کنید اگر همه اطلاعات را پر کرده باشید، ثبت نام انجام می شود و به صفحه دوم منتقل می شوید.
- به ایمیلی که ثبت کردید وارد شوید. برای شما یک ایمیل دو زبانه ارسال می شود که در آن عبارتی با عنوان «Submission Number» وجود دارد. جلوی آن یک عدد قرار دارد که «شماره ثبت نام» شماست. آن را کپی کنید و در صفحه دوم ثبت نام در جلوی متویی با همین نام (Submission Number) وارد کنید.
- فایلی ایده خودتان را به فرمت PDF تبدیل کنید و نام آن را به شماره ثبت نامی که در مرحله قبل دریافت کردید (Submission Number) تغییر بدهید.
- در جلوی عبارت «Pitch»، دکمه Browse را بزنید و فایل ایده را که با فرمت PDF ذخیره کرده اید و نام آن با شماره ثبت نام شما یکی است را انتخاب کنید.
- بر روی دکمه Upload کلیک کنید.
- به یک صفحه دو زبانه منتقل می شوید که بخش انگلیسی آن با عبارت «Uploading completed. Thank you so much for your submission.» آغاز می شود.
- ثبت نام شما با موفقیت انجام شده است.
برندگان در انتهای آوریل ۲۰۱۷ معرفی می شوند. اگر در اطلاعات ثبت شده شما تغییری ایجاد شد، تا آن تاریخ از طریق ایمیل « pitch@shortshorts.org » به برگزارکنندگان اطلاع بدهید.
لینک ها و دانلود ها
- فراخوان رقابت
- فرم ثبت نام
[/restrict]
9 پاسخ
با سلام وعرض ادب خدمت دوستان و هنر پژوهان عزیز.
اظهارنظر همگی دوستان قابل تامل است.واقعیت اینکه چرا هنر در کشور ما مورد بی مهری است فقط به دولت وبودجه اختصاصی و…مربوط نمی شود. بخش عمده ی آن به فرهنگ و دیدگاه خود ما برمی گردد.
اینکه ما راضی می شویم طراحی و چاپ کارت ویزیت خود را با کمترین هزینه به عکاسی سر کوچه بدهیم تا یک گرافیست حر فه ای…
اینکه از هنرمندان و اساتید هنر انتظار داریم تنها دغدغه آنها مردم باشد نه امرار معاش خود …
اینکه حاضر می شویم به تعمیر کاری که ۱۰دقیقه از وقتش را به تعمیر کولر ما اختصاص می دهد ،مبلغ گزافی بدهیم ، ولی انتظار داریم خدمات و اطلاعاتی که دیگران در اختیار ما قرار میدهند و بخاطر آن ساعتها وقت گذاشته اند ، رایگان باشد….!!!
همه اینها به گم شدن و عدم درک جایگاه واقعی مطالعه و پژوهش بر می گردد.و اینکه همه چیز را آماده می خواهیم.
به عنوان یک مدرس هنر، به عینه ، آثار مخرب این دیدگاه را در بین دانشجویان میبینم : انجام پروژه های تحقیقاتی کپی……
بیشترین استفاده ی کتابخانه دانشگاه در ایام امتحانات، نه برای پژوهش و تحقیق.
عجول بودن در اتمام پایان نامه، بدون صرف وقت و یا هزینه ای ، حتی برای خرید کتابهای مورد نیاز …..
اگر هم قرار بر پرداخت هزینه ای باشد آنرا به موسساتی که کارشان تحویل پایان نامه است می دهند.!!!
آنوقت همین افراد بعد از فارغ التحصیلی شعار می دهند که : “هنر مورد ظلم واقع شده است “
سلام اگه ممکنه فرخوان تئاتر های بین الملی را نیز ترجمه کنید و بگذارید تا این مبلغ پولی که میخواهیم بدهیم مختص به فیلم نباشه
سلام. فراخوان ها در رشته های مختلف ترجمه و ارسال می شوند. در برخی رشته ها فراخوان های کمتری مشاهده می شود که به همین دلیل در فستیوارت هم کمتر دیده می شوند. اگر شما پایگا اطلاع رسانی مختص تئاتر می شناسید، اطلاع بدهید تا بررسی شود.
راه دیگه ای پیدا کنید برای تیغ زدن خلق الله. چهار ترجمه ی باسمه ای گوگل ترانسلیتی از اخبار دیگران و درج در اینجا فقط به سودای کاسبیه برادر من.
سلام و شب شما بخیر. در پاسخ به نظر شما باید به موارد زیر اشاره کنم.
۱٫ اگر شما عضو طلایی هستید، می توانید درباره بخشی که فکر می کنید باسمه ای شده است، اعلام نظر کنید تا در باره آن تجدید نظر شود و در صورتیکه حق با شما باشد، هزینه پرداختی شما بازگردانده می شود.
۲٫ اگر عضو طلایی نیستید، به متن خبر هم دسترسی ندارید. پس از کجا می دانید باسمه ای و با گوگل ترنسلیت ترجمه شده است؟
۳٫ در متن فراخوان ترجمه شده، راهنمای کامل ثبت نام و واریز هزینه ها ذکر شده و مواردی که نیاز به توضیح بیشتر دارند، شرح داده شده اند. پس نمی تواند باسمه ای باشد.
۴٫ اگر در اداره این کانال صرفا موضوع اقتصادی اهمیت داشته باشد، خوشحال می شوم اشکالی قانونی، شرعی یا اخلاقی آن را بدانم.
با سلام، چرا وقتی سایت خوب و با کیفیتی دارید و من خودم شخصا بهش اعتماد کردم و مرتب بهش سر میزنم به سرعت جنبه اقتصادی رو درش دخالت میدین؟ یعنی واقعا ما خودمون به خودمون نمیتونم بخشش و لطف داشته باشیم. البته که شما باید از یه بخش از این وب سایتی که زحمت کشیدی ساختی بهره ببری و کسب هزینه و درآمد داشته باشی ولی بخدا این راهش نیست که از مهمترین گزینه یعنی اصل هدفت با گذاشتن اکانت ویژه انجام بشه. میتونی قسمتای دیگه ای را راه اندازی کنی یا حد اقل در آغاز کارت هستی با یه هزینه مناسب تر.
من شخصا میگم که این اکانت را همه بینندگان ثابت فستیوآرت باید خریداری کنند تا اینکه شما حمایت بشین و این وب سایت خوبی که جاش خیلی خیلی کم بود داخل کشورمون را پرورش بدی و تداوم در نگهداری و بروز بودنش داشته باشین. ولیکن دور از لطف نیست که هزینه اکانت رو با هر ترفند ممکنی مناسب تر کنید تا جامعه جوان و دانشجو، اساتید و بزرگان و همه هنردوستان عزیز این سرزمین بتونن آسان تر بهرهمند بشن.
با تشکر مهران م.ن
■ مهران عزیزم سلام. از اینکه صبوری کردی و نسبت به تلاش من بی تفاوت نبودی و این متن طولانی را برای من فرستادی، از تو تشکر می کنم و دستت را به گرمی می فشارم. برای بهتر شدن دیدگاهت به حال و آینده این کانال باید به مواردی اشاره کنم.
■ ۱-موضوع اقتصادی شدن بخشی از کار کانال نباید به اعتماد شما صدمه بزند. چون اطلاعات با کیفیتی بسیار بهتر از قبل ارسال می شود.
■ ۲-من برای اینکه بتوانم تلاش های خودم را ادامه بدهم، ناچار به ارائه متون به مترجم هستم تا بتوانم به کارهای روزانه و تعهدات کاری خودم در قبال دانشجویانم برسم و همانطور که شما فرصت پیدا می کنید تا بخشی از زمان خودتان را به خانواده و پیشرفت شخصی خودتان اختصاص بدهید، من هم از زندگی شخصی خودم عقب نمانم. مترجم از من هزینه ای دریافت می کند که باید بتوانم آن را تأمین شود؟
■ ۳-مبلغ عضویت ویژه را در کمترین حد آن در نظر گرفتم تا هم بتوانم هزینه ها را تأمین کنم و هم پوشش گسترده تری داشته باشم. یک هنرمند در همه فراخوان ها شرکت نخواهد کرد و همیشه هم در حال آفرینش ایده آل اثر هنری نیست. پس بطور مداوم عضو ویژه نخواهد بود. اما درباره هزینه آن باید بگویم همین الان اگر شما در یک کافی شاپ، یک فنجان قهوه و کیک سفارش بدهید، بیشتر از هزینه عضویت دوماهه در فستیوارت خواهد شد.
■ ۴-پیشنهاد شما درباره حمایت اعضای ثابت از این کانال برای من ارزشمند و محترم است و قطعا به آن نیاز هم دارم. صادقانه بگویم دوست بزرگواری هستند که از نزدیک ایشان را نمی شناسم و بطور داوطلبانه، مبالغی برای من واریز می کنند که برای من بسیار بسیار ارزشمند است و هربار شرمنده ایشان می شوم. اما غیر از ایشان، هیچ کس حتی از طریق عضویت ویژه از این اتفاق هیچ حمایتی نمی کند که البته آن را طبیعی می دانم. من برای راحتی اعضا از تبلیغات «پاپ آپ» که با کلیک کردن روی صفحه باز می شوند استفاده نمی کندم. حتی برای افزایش تعداد اعضای کانال، تبادل لینک انجام نمی دهم. و حتی از ربات های درآمدزا که در کانال تبلیغات نامربوط ارسال می کنند هم استفاده نمیکنم. این تمام کاری است که من می توانم انجام بدهم و آن را هم همیشه و صادقانه و بدون منت و با لذت با اعضای این کانال درمیان گذاشته ام. اما صادقانه بگویم، ناراحت نیستم، ولی نمی دانم چرا به ساده ترین و کم هزینه ترین روشی که مهیا کردم و آن کلیک کردن داوطلبانه روی تبلیغات آخر صفحه هست، اهمیتی داده نمی شود.
■ این سوال ذهن خودم را با تو در میان می گذارم. به عکس انتهای این یادداشت درکانال نگاه کن:
https://telegram.me/farakhan/4230
تصوری است از آمار بازدیدکنندگان از صفحات وبسایت فستیوارت و کسانی که بر روی تبلیغات آخر صفحه برای حمایت داوطلبانه از ادامه خدمات سایت کلیک کرده اند. بر اساس آن بطور متوسط از هر ۲۵۰۰ نفر که روزانه از فراخوان ها در فستیوارت بازدید می کنند، حداکثر بین ۱۱ تا ۲۵ نفر روی تبلیغات کلیک می کنند. به نظر تو چرا؟ آیا این به آن معناست که در ایران تنها ۲۵ نفر قطعا به تداوم کار این کانال اهمیت می دهند؟ با توجه به این موضوع؛ آیا راه حل جایگزینی وجود دارد؟
مبلغ ۱۵۰۰۰ تومان برای دو ماه اشتراک سایت خیلی خبلی زیاد است.
سلام. این کمترین مقداری هست که می شود برای تأمین هزینه ترجمه و نگهداری سایت دریافت کرد. این مبلغ صرف هزینه های سایت می شود و جنبه درآمد زایی صرف ندارد. دریافت این مبالغ، تنها تضمین ادامه کار است. امیدوارم شرایط را درک کنید.