جستجو

فراخوان نخستین همایش وجشنواره ملی کارآفرینی در حوزه کودک توسط دانشگاه علم و فرهنگ منتشر شد.

■ مهلت: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ■

■ با استعانت از پروردگار مهربان و به پشتوانه همیاری و همدلی صاحب نظران و متخصصان و در راستای پیشرفت کشور به خصوص در حوزه تربیت نسل آگاه، سالم، ماهر و متعهد و با توجه به اهمیت کودکان به عنوان تضمین کنندگان پیشرفت کشور و همچنین ویژگی ها و مشخصات محصولات تولید شده برای کودکان و تأثیری که این محصولات بر تعالی فردی آنان در عرصه های مختلف زندگی، تحصیلی و اشتغال آن ها خواهد گذاشت و در راستای ایجاد بستری مناسب با هدف شناسایی و ایجاد ارتباط میان اهالی محترم علم و عمل در این حوزه، دانشگاه علم و فرهنگ با حمایت و همکاری برخی از دانشگاه ها و سازمان های فعال و مرتبط در زمینه کارآفرینی و کودک برآن شد تا برای نخستین بار همایش و جشنواره ملی کارآفرینی در حوزه کودک را در آبان ماه سال ۱۳۹۶ در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار کند.

 
■ اهداف همایش و جشنواره:
۱٫ شناسایی و معرفی الگوها و تجارب موفق کارآفرینی در حوزه کودک
۲٫ انتقال دانش و یافته های پژوهشی مرتبط با کارآفرینی در حوزه کودک 
۳٫ افزایش ارتباط  و تعامل بین فعالان و ذینفعان کارآفرینی در حوزه کودک
۴٫ ایجاد شرایط لازم برای رقابت سازنده در عرصه کارآفرینی برای کودک
۵٫ شناسایی و رفع کاستی های علمی، اجرایی و مدیریتی در زمینه کارآفرینی کودک
۶٫ فرهنگ سازی برای تجلیل از کارآفرینان و ارج گذاری به تلاش های آنان
۷٫ معرفی کارآفرینی در حوزه کودک به عنوان یک موضوع تخصصی و مهم به مخاطبان، جامعه و مسئولان
۸٫ تلاش برای ایجاد شرایط مناسب جهت گسترش فعالیت های نظام دار و سازمان یافته در عرصه کارآفرینی کودک
■ محورهای همایش بر اساس مؤلفه­ ها و ابعاد علمی، تخصصی و اجرایی کارآفرینی درعرصه کودک و به شرح ذیل می باشند 
≡ محور اصلی۱: مبانی، ساختارها، فرآیندها و ویژگی کارآفرینی در حوزه کودک
۱٫ بررسی سیاست­ ها و راهبردهای ملی در عرصه کارآفرینی و کارآفرینی برای کودک
۲٫ آسیب­ شناسی کارآفرینی در حوزه کودک
۳٫ ارزیابی و تحلیل کارآفرینی در حوزه کودک
۴٫ نقش دانشگاه­ ها و دانش ­آموختگان در گسترش کارآفرینی در عرصه کودک
۵٫ تولید و تجارت کالاها و خدمات کودک
۶٫ روندهای بین ­المللی و آینده­ نگری در حوزه کارآفرینی برای کودک
۷٫ بررسی نیازها و تقاضاهای گروه سنی کودک
≡ محور اصلی۲: سیاست ها، راهبردها، برنامه ها، اقدامات و تجارب ملی و بین المللی در حوزه کودک
۸٫ بررسی برنامه­ ها و اقدامات کشور و سازمان ­های مرتبط
۹٫ قوانین و مقررات موثر بر کارآفرینی در حوزه کودک
۱۰٫ الگوها و تجارب موفق داخل و خارج کشور
۱۱٫ کارآفرینی در حوزه کودک و بازارهای بین­ المللی
۱۲٫ بررسی قابلیت ها و توانمندی های کشور برای کارآفرینی در حوزه کودک
۱۳٫ آینده کارآفرینی در حوزه کودک
≡ محور اصلی۳: اهمیت جایگاه و نقش کارآفرینی در بخش کودک در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی
۱۴٫ نقش و جایگاه کارآفرینی کودک بر اقتصاد، توسعه و پیشرفت
۱۵٫ کارآفرینی در حوزه کودک و اقتصاد مقاومتی
۱۶٫ نقش کالای کودک در تعالی فردی و آینده کودکان و خانواده­ ها
۱۷٫ ابعاد اشتغال ­زایی کارآفرینی در حوزه کودک
≡ محور اصلی۴: الگوها، روش ها و فرآیندهای توسعه کارآفرینی در صنعت کودک
۱۸٫ عرضه و تقاضای کالا و خدمات کودک
۱۹٫ فرصت­ های کسب­ و­کار
۲۰٫ سازمان­ ها و نهادهای پشتیبان کارآفرینی در حوزه کودک
۲۱٫ زیرساخت­ ها و الزامات گسترش کارآفرینی در حوزه کودک
۲۲٫ فرایند توسعه کارآفرینی در حوزه کودک
۲۳٫ توسعه محصولات جدید
۲۴٫ خدمات حمایتی برای گسترش کارآفرینی در عرصه کودک
۲۵٫ الگوها و مدل­ های عملی برای گسترش کارآفرینی در حوزه کودک
≡ محور اصلی۵: بررسی عوامل مؤثر بر کارآفرینی در صنعت کودک
۲۶٫ خانواده­ ها و بازار مصرف محصولات کودک
۲۷٫ حقوق مالکیت فکری در عرصه کارآفرینی کودک
۲۸٫ نوآوری و کیفیت در محصولات کودک
۲۹٫ فرهنگ کارآفرینی در حوزه کودک
۳۰٫ تامین مالی و نقش بانک­ ها و موسسات مالی و اعتباری
۳۱٫ بازاریابی و فروش محصولات کودک
۳۲٫ بررسی وضعیت فعلی و مطلوب محصولات کودک
 
■ محورهای جشنواره براساس نوع محصولات تولید شده از سوی کارآفرینان و یا ایده های آنان تعیین گردیده اند، این جشنواره دارای دو بخش ویژه نیز است:
۱٫ بهداشت و سلامت کودک
۲٫تغذیه کودک، خوراکی و آشامیدنی
۳٫ بازی، تفریح و سرگرمی
۴٫ آموزش و تعالی کودک
۵٫ پوشاک کودک
۶٫ ورزش و تربیت بدنی کودک
۷٫ ایمنی و امنیت کودک
۸٫ لوازم و تجهیزات اتاق کودک
۹٫ رفاه و آسایش کودک
۱۰٫ اخلاق، فرهنگ سازی و معنویت کودک 
۱۱٫ کارآفرینی اجتماعی( بخش ویژه)
۱۲٫ حامیان کارآفرینی( بخش ویژه)
 

■ بخش های جشنواره:

با توجه به تنوع اقدامات کارآفرینی و به منظور پوشش دادن کلیه فعالیت های کارآفرینانه، اشخاص حقیقی و حقوقی که در زمینه های ذیل دارای سابقه هستند می توانند با پر کردن کاربرگ های مربوطه و ارایه اطلاعات، در این جشنواره شرکت کنند.
۱٫ ایده های کسب و کار
۲٫ تولید محصولات جدید (کالا و خدمات) 
۳٫ راه اندازی کسب و کار

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه