فرخوان مسابقه برترین طراحی دیجیتال سال SND سال ۲۰۱۷ منتشر شد.
■ مهلت ثبت نام: ۱۰ دی ۱۳۹۶ ■
■ مهلت ارسال اثر: ۲۲ دی ۱۳۹۶ ■
■ به گزارش فستیوارت بر اساس خبر منتشر شده در گالری آنلاین، این رقابت قبلا به نام SNDies شناخته میشد در سال ۲۰۰۲ آغاز شد و تمامی سایتهای خبری در هر نقطه از جهان را شامل میشود. انجمن طراحان اخبار (SND) رقابت سالانۀ بهترین طراحی دیجیتال خود را به منظور بهترین داستانها و تولیدات دیجیتالی سال ۲۰۱۷ آغاز کرد. برگزار کننده، بهترین پروژه های جهانی را در مراسم اهدای جوایز کارگاه و نمایشگاه آموزشی سالانه SND در پاییز ۲۰۱۸ انتخاب و اعلام خواهد کرد.
تمامی وب سایتها، اپلیکیشنها، طراحی رسانههای اجتماعی و محصولات تجربیِ اختصاص یافته به ارائه اخبار امکان شرکت داده شدن در این رقابت را دارند. همچنین، لازم نیست که این سایتها حتما بخشی از یک نشریه مثل روزنامه یا مجله باشند.
≡ هدف مسابقه
■ هدف از این رقابت، شناسایی بهترین روزنامهنگاریست که توانسته مرزهای طراحی و تکنولوژی را تحت تأثیر و فشار قرار دهد.
≡ بخش های مسابقه
این رقابت، ۱۶ دستهبندی مختلف را شامل میشود:
- نامزدهای عناوین بهترینهای جهان
- اخبار فوری/ روزانه: پروژۀ تک موضوعی:
یک پروژۀ تک موضوعی، نشان دهندۀ کار در یک چرخۀ خبری واحد است.
- اخبار فوری/ روزانه: پوشش اخبار برنامه ریزی شده:
پوشش برنامهریزی شدۀ اخبار فوری شامل موضوعاتی است که میتوانند در جهت پیش بینی یک رویداد آماده شوند، اما اطلاعات اصلی و نهایی تا زمانی که رویداد به وقوع نپیوندد در اختیار قرار نخواهند داشت. به عنوان مثال رویدادهایی مثل انتخابات و یا رویدادهای ورزشی.
- اخبار فوری/ روزانه: پوشش اخبار برنامهریزی نشده: شامل مواردیست که نمیتوان آنها را از پیش آماده کرد. این پوشش می تواند شامل کار کردن در روزهای متوالی باشد، بدین منظور که شاید تغییراتی در اطلاعات موجود به وجود آید.
- فیچرز: پروژه تک موضوعی: بخشی از کار فردی.
- فیچرز: پوشش: ادامه پوشش یک موضوع خاص، شامل حداقل سه تا هشت بخش جداگانه.
- گرافیک (اخبار فوری): پوشش بخشی منحصر به فرد و یا دنبالهدار یک موضوع (سه تا پنج بخش جداگانه) از یک خبر فوری با پروژههای گرافیکی و یا گرافیکی-اطلاعاتی که در طول دورۀ خبری تولید شدهاند.
- گرافیک: فیچرز و پوشش اخبار برنامه ریزی شده: پوشش بخشی منحصر به فرد و یا دنبالهدار یک موضوع (سه تا پنج بخش جداگانه) از یک رویداد فیچرز یا سایر پروژههای سازمانی.
- گرافیک: گرافیک حرکت: پوشش بخشی منحصر به فرد و یا دنبالهدار یک موضوع (سه تا پنج بخش جداگانه) که طراحی حرکتی و انیمیشن را برای داستانسرایی اولیه یا وسیلهای برای توضیح ترکیب میکند. مطالب میتواند شامل فیلمهای تولید شده، انیمیشنهای مبتنی بر کد (کد نویسی شده) و یا یا فیلمهای رسانههای اجتماعی باشد.
- گرافیک: گرافیک رسانههای اجتماعی: یک یا گروهی از گرافیکها از یک داستان یا مجموعه، در یک پلت فرم رسانهای خاص اجتماعی و یا در میان پلتفرمهای گوناگون.
- رویداد ویژه: پوشش فجایای (فاجعههای) طبیعی: یک یا چند بخش – تا پنج بخش جداگانه – مربوط به پوشش فجایای طبیعی در سال ۲۰۱۷ ، مانند طوفان، زمین لرزه و آتش سوزی.
- نمونه کار(پُرتفولیو): سایتهای جدید و طراحی مجدد سایتها
- صفحات خانه، بخش و داستان (Home, section and story) و همچنین دو یا پنج صفحه یا نمونههای دیگر. در صورت ارائۀ کار طراحی مجدد، نمونههایی که قضات قبل و بعد را نشان میدهند، ارسال کنید.
- نمونه کار(پُرتفولیو): فردی
- نمونه کار از سه تا هشت بخش. این مجموعه کار باید یا به تنهایی و یا با همکاری فردی مطرح در حوزۀ طراحی، طراحی شده باشد.
- نمونه کار(پُرتفولیو): سازمان: نمونه کار از سه تا هشت بخش واحد. این مجموعه کار میتواند توسط افراد مختلف (کارمندان) طراحی شده باشد. از این دسته برای نشان دادن کار طراحی سازمان خود به هیئت مدیره استفاده کنید.
- طراحی محصول: کاری که نشاندهندۀ طراحی نوۀورانه و متفکرانۀ محصول، و یا میزان تجربۀ طراح باشد. این بخش میتواند شامل مواردی مانند از جمله خبرنامه، اپلیکیشنهای بومی، بخشهای ویژه، ابزار داخلی، سیستمهای طراحی و غیره باشد.
- طراحی تجربی: تولیداتی که لزوما در دستهبندیهای پیشین جای نمیگیرند؛ به عنوان مثال: تولیدات حوزۀ واقعیت مجازی یا یک محصول پوشیدنی.
≡ هزینههای شرکت در مسابقه:
- ■ برای اعضای SND: ۲۵ دلار به ازای هر کار ارسال شده
- ■ برای کسانیکه عضو SND نیستند: ۴۰ دلار به ازای هر کار ارسال شده
- ■ برای دانشجویان: ۱۵ دلار به ازای هر کار ارسال شده
≡ جوایز
- ■ کارشناسان این رقابت جوایزی از جمله: اثر ممتاز، مدال نقره، مدال طلا و بهترین نمایش را به شرکت کنندگان اهدا خواهند کرد.