فراخوان مسابقات طراحی iF DESIGN سال ۲۰۱۸ منتشر شد.
■ مهلت: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ■
مسابقه طراحی iF از سال ۱۹۵۳ برگزار می شود و در میان بزرگترین و معتبرترین مسابقات طراحی جهان قرار دارد. طراحان، تولیدکنندگان و کاربران به این مسابقه بعنوان نشانی از طراحی خوبی نگاه می کنند. جایزه طراحی iF، مهری از عالی بودن، شاهدی بر کیفیت، و عرصه ای برای رقابت است. برای کاربران؛ این نشان؛ به نماد کیفیت بدل شده است. دریافت یکی از جوایز این رقابت برای شما ابزارهای دیگری هم برای بالابردن چهره خود می دهد:
- مهر کیفیت برای طراحی خودتان
- یک پروفایل کاربری در «راهنمای دنیای طراحی iF»
- جایگاهی در روی صحنه برای دیده شدن
- پوشش رسانه ای
دسته های مسابقات IF
- Product محصول
- Packaging بسته بندی
- Communication ارتباطات
- Interior Architecture معماری داخلی
- Professional Concept ایده حرفه ای
- Service Design / UX طراحی خدمات
- Architecture معماری
زمان بندی ثبت نام
- ثبت نام زودهنگام: ۸ تیر ۱۳۹۶ (۲۹ Jun 2017)
- ثبت نام عادی: ۷ مهر ۱۳۹۶ (۲۹ Sep 2017)
- ثبت نام دیرهنگام : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ (۲۰ Oct 2017)
- آخرین مهلت ارایه آثار برای داوری : ۳ آذر ۱۳۹۶ (۲۴ Nov 2017)
- داوری آثار : ۲-۳ بهمن ۱۳۹۶ (۲۳-۲۵ Jan 2018)
- مراسم اعطای جوایز : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ (۹ Mar 2018)
- انتشار آثار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ (۹ Mar 2018)
- نمایشگاه آثار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ (۱۰ Mar 2018)
هزینه ها (هزینه ها به ترتیب برای ثبت نام زود هنگام | عادی | با تأخیر):
- شاخه محصول: ۳۴۰ یورو (هر طرح) | ۴۵۰ یورو (هر طرح) | ۴۹۰ یورو
- بسته بندی: ۲۵۰ یورو (هر طرح) | ۳۷۵ یورو (هر طرح) | ۴۲۵ یورو
- دیگر گرایش ها: ۲۵۰ یورو (هر طرح) | ۳۷۵ یورو (هر طرح) | ۴۲۵ یورو
هزینه برندگان جوایز برای هر اثر
- شاخه محصول: ۲۷۰۰ یورو
- شاخه بسته بندی: ۲۷۰ یورو
- سایر بخش ها: ۱۶۰۰ یورو
معیارهای ارزیابی
- نوآوری و پیچیدگی
- میزان نوآوری
- میزان پیچیدگی
- نداشتن نمونه مشابه
- اجرا/طرز کار
- عملکرد
- ارزش و قابلیت استفاده
- ارگونومی
- عملی بودن
- ایمنی
- زیبایی
- جذبه زیبا داشتن
- جذبه احساسی داشتن
- مفهوم فضایی / Spatial concept
- محیط / Ambience
- جوابگویی
- بهره وری تولید
- درنظرگرفتن استانداردهای زیست محیطی، اثر کربن / Consideration of environmental standards / carbon footprint
- مسئولیت اجتماعی
- طراحی جهانی
- تثبیت موقعیت
- نام تجاری مناسب
- گروه هدف مناسب
- تفکیک
مشخصات فایل های ارسالی تا تاریخ ۳ آذر ۱۳۹۶ (۲۴ November 2017)
فایل های عکس و توضیحات
- فرمت ارسال فایل: PDF
- زبان: انگلیسی
- تعداد صفحات: حداکثر ۸ صفحه
- سایز فایل: حداکثر ۱۰ مگابایت
- فرمت: Landscape
- اندازه تصاویر :pixels 2560 x 1440
- حجم : حداکثر ۱۰MB
فایل های مالتی مدیا
- فرمت: فرمت رایج فایل های مالتی مدیا
- ارسال آدرس فایل آپلود شده داخل سایت های معتبر آپلود ویدیو (برای مثال YouTube or Vimeo)
لینک اپلیکشن موبایل با سیستم عامل های ios,android مسابقات iF DESIGN:
https://itunes.apple.com/us/app/if-design/id819165089?l=de&ls=1&mt=8
https://play.google.com/store/apps/details?id=de.ifdesign.awards
جایزه استعداد مسابقه طراحی iF
در سال های گذشته دوسالانه طرای iF، بخش های دانشجویی وجود داشت که همه آنها در یک بخش با عنوان «جایزه استعداد» ادغام شده اند. هدف این جایزه در مرکز توجه قرار دادن طراحی خوب افراد جوان و ارتباط دادن طراحان آینده با صاحبان تجارت، طراحان قدیمی و یکدیگر است.
یک جایزه، چهار موضوع، دو فصل: اگر چه مهلت ثبت نام در فصل اول مسابقه سال ۲۰۱۷ به انتها رسیده است، شما می توانید درباره فصل بعدی iF DESIGN TALENT AWARD 2017_02 اطلاعات بیشتری کسب کنید. برای اولین گام مسابقه، در جستجوی مفاهیم هوشمندانه و نوآورانه درباره ۴ موضوع زیر بوده اند:
- Bike-centered City – Shifting the traffic ecosystem
- Public Value: Help & Support – Helping people help themselves
- SPONSORED TOPIC: HANSGROHE DESIGN PRIZE 2017 by iF: Future Living: Innovative Forms of Using Water in Tomorrow’s Kitchen
- SPONSORED TOPIC: HAIER DESIGN PRIZE 2017 by iF: Wonderful Home Life: Global We, Local Me
در صورت نیاز به ترجمه فارسی هر یک از بخش های مسابقه، عضویت ویژه خود را از طریق لینک http://festivart.ir/vip فعال نموده و سپس تقاضای خود را برای https://telegram.me/honarpazhouh ارسال کنید تا توضیحات آن بخش خبر برای مترجم ارسال شود. با عضویت ویژه، علاوه بر این فراخوان، به مدت دو ماه به همه خبرهای ویژه دسترسی خواهید داشت. قبل از فعال کردن عضویت ویژه، قوانین وبسایت را در لینک http://www.festivart.ir/terms مطالعه کنید.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جزئیات بخش های مسابقه
۱٫ Product محصول
۱٫۰۱ Automobiles / Vehicles
Includes cars, accessories and components (wheels, steering wheels, engine compartments, instruments, controls, lighting), agricultural vehicles / machines, airplanes, drones and multicopters, buses, car entertainment systems, caravans, commercial vehicles, cranes and lifting gear, interior and exterior design, industrial trucks, motorcycles / scooters, navigation devices, products for aviation, rail vehicles, ships / boats / yachts, special vehicles, trailers and more
۲- Packaging بسته بندی
[restrict paid=true]
- شامل بسته بندی فروش، بسته بندی هدیه، بسته بندی عرضه و تبلیغ محصول، بسته بندی حمل و نقل و تدارکات، لیبل ها، اتصال دهنده ها و سایر ملزومات بسته بندی، گرافیک و مواد بسته بندی در بخش های زیر:
۲٫۱٫ نوشیدنی ها
- شامل همه انواع بسته بندی برای نوشیدنی ها.
۲٫۲٫ غذا
- شامل همه انواع بسته بندی برای غذا و غذای حیوانات خانگی
۲٫۳٫ زیبایی/سلامت
- شامل همه انواع بسته بندی برای عطر، محصولات مراقبتی، لوازم آرایشی، محصولات بهداشتی، محصولات داروخانه ای و سایر موارد.
۲٫۴٫ دارو، داروشناسی
- شامل همه انواع بسته بندی برای دارو، درمان های طبیعی و محصولات پزشکی و غیره.
۲٫۵٫ لوازم خانه
- شامل همه انواع محصولات پاک کننده، محصولات خانگی و غیره.
۲٫۶٫ محصولات قابل روش
- شاما همه انواع بسته بندی برای محصولاتی مانند جواهرات، ساعت ها، لباس ها و متعلقات، اشیاء ورزشی، اسباب بازی ها، موسیقی، بازی ها و ویدئو ها، هدفون ها، پخش کننده های MP3، رایانه ها و متعلقات، دوربین ها و متعلقات، دستگاه های فن آوری موبایل و متعلقات و غیره.
۲٫۷٫ صنعت / محصولات شغل به شغل (business-to-business products)
- شامل همه انواع بسته بندی برای محصولات صنعتی و شغل به شغل
۲٫۸٫ بسته بندی غیر مارک(Non-branded Packaging)
- شامل بسته بندی های غیر مارک با تمرکز بر ارگونومی و عملکرد.
[/restrict]
3 پاسخ
سپاسگزارم
سلام .من عضویت طلایی دارم..لطفا اگه میشه بخش بسته بندی رو ترجمه کنید برام…سپاسگزارم.
سلام. ترجمه شد.