فراخوان نخستین جشنواره مد و رسانه توسط بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی منتشر شد.
■ مهلت: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ■
در سپهر ارتباطی، توسعه و ترویج هرکاری برای مردم با همراهی و پویایی رسانهها محقق میشود و رسانهها، با کمک به ارتقای بینش زیبایی شناسانه مردم، «جامعه زیبا پوش» را که مبتنی با ارزش های ایرانی و اسلامی است شکل میدهند.
بنیاد ملی و مد و لباس زیر نظر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، پس از برگزاری شش دوره تقدیر از فعالان رسانهها در بخش فرهنگی هنری جشنواره بین المللی مد و لباس فجر به منظور دستیابی به الگوی مناسبی از تعامل با رسانهها و نیز برای پاسداشت نقش بی بدیل رسانهها در عرصههای گوناگون مد و لباس و مشارکت موثر اصحاب رسانه و و تقویت تعامل طراحان، تولید کنندگان، و مدیران سیاستگذار حوزه مد با رسانهها، ، «نخستین جشنواره مد و رسانه» را در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ برگزار میکند.
≡ اهداف جشنواره
- تبیین مفهوم مد و سند ملی لباس
- تبیین لباس به عنوان کالای فرهنگی
- فرهنگسازی مد و افزایش سواد مد در جامعه
- تقویت و افزایش بهره وری از هنر ـ صنعت مد ایرانی اسلامی
- ارتقاء سواد فرهنگی و سبک پوشش بر پایه ارزشهای اسلامی ـ ایرانی
- تجلیل از نقش اهالی رسانه در نقادی و همافزایی حوزه مد و پوشش
- افزایش نقش رسانهها در مد پذیری مناسب جامعه
≡ محورهای موضوعی:
الف) مد و فرهنگ
- فرهنگ سازی مد
- سبک زندگی
- اخلاق و پوشش شهروندی
- نشان و نمادهای فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در طراحی پارچه و لباس
- مد و بهرهگیری از لباس اقوام ایرانی
- نامگذاری پارچه و لباس
- شعارهای تبلیغاتی در حوزه مد و لباس (اسلوگان)
- مد و جنگ نرم
ب) مد و اقتصاد
- مد و لباس مشاغل
- مد و بهداشت
- مد و برندسازی
- مد و سایز ملی
- مد و مالکیت معنوی
- مد و صنعت
- مد و تجارت
- مد و اقتصاد مقاومتی
- مد و کارآفرینی
≡ قالب های آثار قابل ارائه جشنواره
مطبوعات (روزنامهها، مجلات، نشریات علمی – تخصصی و ویژه نامهها(
- خبر
- گزارش
- گفت وگو
- مقاله
- یادداشت و سرمقاله
- تیتر
خبرگزاریها و سایتهای خبری – تحلیلی:
- خبر
- تیتر
- گزارش
- گفت و گو
- یادداشت
- پیامک خبری
اخبار رادیویی و تلویزیونی
- خبر
- گزارش
- گفت وگو
رسانههای شنیداری (رادیو)
- مستند
- ترکیبی
- گفتگو
- نمایشی
- گزارش
- آنونس فرهنگی (تبلیغ)
- رسانههای دیداری (تلویزیون)
- برنامههای ترکیبی
- گفتگو با ساختار استودیویی
- سخنرانی
- نماهنگ و تیزر
- مستند
- نمایشی داستانی
- کودک و نوجوان
- پویانمایی (انیمیشن)
- تیزر فرهنگی تلویزیونی.
- هنرهای رسانه ای
- عکس
- کاریکاتور
- داده نما (اینفوگرافی)
- موشن گرافیک
- پادکست
- پویانمایی (انیمیشن)
- طنز اجتماعی (در حوزه مد و لباس)
- شبکههای مجازی و اینترنتی (وب سایتها، شبکههای اجتماعی)
- رقابت دانشجویی
دانشجویان دانشکده خبر، دانشگاه صدا و سیما، دانشکدههای علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در دانشکدههای دانشگاه های آزاد اسلامی، دانشگاههای دولتی، دانشگاههای جامع علمی کاربردی، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه سوره (رشتههای تولید رادیویی، تولید تلویزیونی، انیمیشن، خبرنگاری، روابط عمومی، تبلیغ و ارتباط فرهنگی، روزنامه نگاری، مدیریت رسانه، عکاسی خبری، رفتار اجتماعی و افکار سنجی، فرهنگ و ارتباطات) چنانچه علاقمند به کار رسانهای درباره هریک از قالبهای رسانهای فوق باشند، میتوانند به عنوان پروژه دانشگاهی، با ذکر دوره تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) و نام استاد راهنما یا استاد پروژه آثار دانشجویی خود را درباره موضوعات جشنواره با نامه رسمی گروه آموزشی دانشکده برای دبیرخانه ارسال کنند.
- مقررات جشنواره:
- به برگزیدگان آثار افزون بر جایزه نقدی و لوح تقدیر، تندیس طلایی جشنواره و به شایسته تقدیر افزون بر جایزه نقدی لوح اهدا میشود.
- شرکت همه فعالان رسانهای کشور و دانشجویان حوزه رسانه در این جشنواره آزاد است.
- آثار ارسالی باید به حوزه مد و پوشش سایر مولفههای اثرگذار به این حوزه مرتبط باشند.
- ارسال اثر در بخشهای مختلف جشنواره به منزله اعلام مالکیت معنوی توسط ارسال کننده است و در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله، آثار مورد نظر از جریان جشنواره حذف میشود.
- آثاری میتوانند در جشنواره شرکت کنند که از تاریخ ۳۰/۰۶/۱۳۹۵ تا ۳۰/۱۱/۱۳۹۶ تولید و پخش رسانهای و یا چاپ شده باشند. ارایه گواهی پخش و چاپ از رسانههای مربوطه الزامی است.
- تکمیل فرم ثبت نام در سامانه جشنواره یا ارسال به نشانی الکترونیکی moderesaneh@iranmode.com برای هر شرکت کننده الزامی است.
- هر شرکتکننده میتوانند ۵ اثر را به سامانه جشنواره ارسال کند.
- پس از داوری مقدماتی، آثار راه یافته به جشنواره در سامانه جشنواره اعلام خواهد شد.
- به همراه آثار مکتوب، ارسال فایل آن به صورت word و pdf الزامی است.
- ارسال آثار رادیویی، تلوزیونی و چند رسانهای به صورت لوح فشرده الزامی است.
- فایلهای عکس، کاریکاتور و داده نما با پسوند tiff یا jpg و با وضوح ۳۰۰ dpi و حداقل در ابعاد ۲۵ × ۲۰ در سامانه بارگزاری شود. پس از اعلام راهیابی به جشنواره، ارائه نسخه اصل و چاپی اثر ضروری است.
- اصل آثار مطبوعاتی مورد قبول است و در صورت نبود آن کپی اثر با تأیید و مهر و امضا رسمی روزنامه و خبرگزاری مورد تأیید است.
- برای آثار بدون نام صاحب اثر یا آثاری که با نام مستعار چاپ شده باشد، در مرحله نهایی داوری نیازمند تأیید مدیر مسئول شبکه ، نشریه یا خبرگزاری است.
- آثار ارسالی به جشنواره عودت داده نخواهد شد.
- از برگزیدگان طی مراسمی با اهداء تندیس جشنواره، لوح سپاس و جوایز ارزنده تقدیر خواهد شد.
اعلام فراخوان: دهه دوم آبان ماه ۱۳۹۶
آخرین مهلت ارسال آثار: ۲۰/۱۲/۱۳۹۶
شروع داوری: نیمه دوم اسفند ماه ۱۳۹۶
ارسال دعوت نامه برای نامزدان دریافت جایزه: اواخر فروردین ماه ۱۳۹۷
مراسم اختتامیه و اعلام نتایج و تقدیر از برگزیدگان: همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی ۲۷/۰۲/۱۳۹۷
- نحوه ارتباط و دریافت اطلاعات بیشتر:
دبیرخانه جشنواره: تهران- چهارراه کالج-جنب پمپ بنزین-کوچه هلال احمر-پلاک ۶
تلفن:۶۶۷۲۲۳۱۲
دورنگار:۶۶۷۲۲۳۱۳